Bel Edo Dijkgraaf rechtstreeks: 06-45622210

Website laten maken

Ambachtelijke websites sinds 2008. ComBron.
Foto van een vrouw die een iPad omhoog houdt op een parkeerplaats na zonsondergang. Op het scherm van de iPad is de website van Dertnig in Oostenrijk te zien.

Wat kost een nieuwe website laten maken?

De prijs van een nieuwe website is afhankelijk van de wensen van de klant. Een heldere uitleg.

Kan ik mijn website zelf onderhouden?

Ja! Zeker met een eenvoudig cms als WordPress is het goed mogelijk. Een eerlijk verhaal.

Waarom kiest iedereen het cms WordPress?

WordPress is niet voor iedereen geschikt, maar wel voor 9 van de 10 ondernemers.

Technische onderhoudsabonnementen (met gratis supersnelle hosting)

"Technisch onderhoud één (1)" is een onderhoudsabonnement waarmee de klanten van ComBron altijd een technisch functionerende en veilige website hebben zonder dat ze er zelf iets aan hoeven te doen.

Onderhoudsabonnement 1

Technisch onderhoudspakket 1 ontzorgt ondernemers met één website.

"Technisch onderhoud twee (2)" is een onderhoudsabonnement waarmee de klanten van ComBron altijd twee technisch functionerende en veilige websites hebben zonder dat ze er zelf iets aan hoeven te doen.

Onderhoudsabonnement 2

Technisch onderhoudspakket 2 is bedoeld voor organisaties met twee websites.

"Technisch onderhoud X" is een maatwerk onderhoudsabonnement waarmee de klanten van ComBron altijd een technisch functionerende en veilige website hebben zonder dat ze er zelf iets aan hoeven te doen. Het uitgevoerde onderhoud wijkt af van het onderhoud dat wordt uitgevoerd bij de standaard onderhoudsabonnementen.

Onderhoudsabonnement X

Onderhoudspakket X heet X omdat het een maatwerkpakket is. Alles is mogelijk!


Een nieuwe website laten maken? Een sterke start is het halve werk!

Overweeg je een nieuwe website te laten maken? Een uitstekend idee! Maar voordat je in zee gaat met een webdesigner, is een goede voorbereiding essentieel. Door vooraf helder te hebben wat je wilt en nodig hebt, zorg je voor een soepel proces en een eindresultaat dat perfect aansluit bij jouw doelen.

Gebruik de volgende checklist om je wensen en eisen in kaart te brengen.

De fundamenten: Wat is het doel van je website?

Een goede website begint met een duidelijke strategie. Sta stil bij de volgende kernvragen:

  • Waarom? Wat is de voornaamste reden dat je een nieuwe website wilt?
  • Wie wil je zeker NIET buitensluiten? Het gros van de websites in Nederland (en de rest van de wereld) is niet of slecht leesbaar voor grote groepen klanten en prospects. Sta stil bij toegankelijkheid.
  • Wat wil je bereiken? Wil je meer offerte-aanvragen, directe verkopen, naamsbekendheid vergroten of informatie verstrekken? Formuleer één concreet hoofddoel.
  • Wie wil je bereiken? Beschrijf je ideale bezoeker en doelgroep. Dit bepaalt de toon, stijl en inhoud.

Praktische zaken: inhoud en techniek

Denk na over de praktische invulling van je website.

  • Onmisbare informatie: Welke pagina’s en informatie mogen absoluut niet ontbreken (denk aan ‘Over ons’, contactgegevens, diensten/producten)?
  • Contentcreatie: Lever je zelf de teksten en afbeeldingen aan, of besteed je dit uit aan de webdesigner? Zorg voor kwalitatief beeldmateriaal dat past bij je uitstraling.
  • Zelfbeheer: Wil je na de oplevering zelf eenvoudig teksten, afbeeldingen of blogposts kunnen aanpassen? Vraag naar een gebruiksvriendelijk CMS (Content Management System) zoals WordPress.
  • Technisch onderhoud: Wie is verantwoordelijk voor updates, back-ups en beveiliging? Regel je dit zelf of sluit je een onderhoudscontract af?
  • Budget: Wat is het budget dat je hebt gereserveerd voor het ontwerp, de bouw en eventueel onderhoud?

Extra functionaliteiten en zichtbaarheid

Wil je meer dan een online visitekaartje? Denk dan ook aan de volgende punten:

  • E-mailmarketing: Moet de website een koppeling hebben om nieuwsbrieven te versturen naar je klanten?
  • Webhosting: Heb je al een hostingpakket? Laat je goed adviseren. Goedkope hosting kan leiden tot een trage, onveilige website en je uiteindelijk meer kosten.
  • Online vindbaarheid (SEO): Een website is pas effectief als je doelgroep hem kan vinden. Vraag de webdesigner of de basis voor SEO (zoekmachineoptimalisatie) goed wordt ingericht. Denk hierbij aan de correcte instellingen voor Google en de integratie van social media zoals Facebook, Instagram of LinkedIn.

Jouw ambitie: de beste website in jouw niche

Natuurlijk hoef je niet te concurreren met de grote landelijke spelers. Jouw doel is veel specifieker: de allerbeste website worden voor jouw doelgroep. Een website die je huidige klanten, nieuwe bezoekers en zelfs voormalige klanten overtuigt van jouw waarde. Met een goede voorbereiding leg je de basis voor online succes.

Website laten maken voor een bedrijf in...

Of verderop in...