In alles wat we doen bij ComBron Communicatie is de absolute voorwaarde dat we het doen op de enige manier waarvan wij geloven dat het de ComBron-manier is. We stoppen alles van onszelf in onze producten en diensten, want wij zijn ComBron.

De reden dat ComBron Communicatie succesvol kan zijn, is omdat we anderen succesvol kunnen laten worden. We kunnen anderen succesvol laten zijn omdat we doen waar we in geloven. We mogen doen waar goed in zijn.
Waarom ComBron Communicatie zo succesvol is
‘Als je van je hobby je werk kunt maken, hoef je nooit meer te werken.’
Het mag tegeltjeswijsheid zijn, maar het klopt als een bus. Profvoetballers denken tijdens het gevecht om de bal geen moment aan hun inkomsten. Piloten hoor je nooit klagen dat ze zoveel verdienen, maar vraag een klein jongetje of meisje eens waarom hij/zij piloot wil worden. Om het geld? Tuurlijk niet!
Het voorbeeld kan ook anders. In het onderwijs en onder personeel in de zorg is het ziekteverzuim heel hoog. Afgezien van het personeelstekort is de reden is het mismanagement. De oorzaak van het mismanagement is minder negatief dan je misschien denkt. Alle afdelingsleiders en hoofdzusters zijn heus geen onmensen. Ze zijn alleen gestopt met het volgen van hun hart. Hun hart vertelde ze ooit dat ze juf of meester moesten worden of dat ze bijvoorbeeld met hun liefde en toewijding anderen een menswaardig bestaan konden geven. Mensen met een dergelijk talent moeten geen managers worden. Ze kunnen overigens best leiders worden, maar dat is een verhaal voor een ander moment.
Als ambtenaar werd Edo Dijkgraaf regelmatig gevraagd, waarom hij nog steeds niet voor zichzelf werkte. Edo adviseerde een ministers en politici, en schreef regelmatig voor diverse tijdschriften en websites. Tegelijkertijd zorgde hij voor gedoe in de ambtelijke organisaties waarin hij werkte. Bureaucratie is voor velen een lelijk woord. Bureaucratie zorgt namelijk soms voor ellende, maar veel vaker zorgt het ervoor dat zaken goed verlopen. Ondanks dat Edo bureaucratie een prachtige machine vindt, is hij totaal ongeschikt om een onderdeel van zo’n machine te vormen. Zijn kracht is de kracht van ComBron Communicatie. One size fits all past niet bij ComBron. Opdrachtgevers komen bij ComBron omdat het misschien wel het enige communicatiebureau is waarvoor de reis het doel is.
Mooie dingen ontstaan als we hebben uitgevonden wat je motivatie is
Voor ComBron Communicatie is een ondernemer vaak zelf de inspiratiebron. De ondernemer leert ons zijn of haar waarom. Als dat niet zo was, dan waren wij op onze beurt niet uniek, want dan leverden we dezelfde producten en diensten als de anderen.
De reden dat we een willekeurig bedrijf succesvoller kunnen maken, is omdat we aan de slag gaan met de motivatie van de ondernemer. De ComBron-manier zorgt ervoor dat we geen uitdaging uit de weg hoeven te gaan en mensen blij mogen maken.