Communicatiebureau in het Westland nodig? ComBron Communicatie uit Hoek van Holland is een ècht Westlands communicatiebureau. Het adres voor (strategisch) communicatieadvies, persvoorlichting, en alles wat hiermee te maken heeft.
Waar we ook worden ingehuurd; overal horen we hetzelfde. We zijn anders, want we zijn groot geworden in het Westland. ComBron wil altijd meer en beter, net als jij. We begrijpen elkaar, als we ’s zomers een luchie zetten en net als jij zitten we in het angenomen als we haast hebben en door willen gaan. Logisch, want het werk moet af. Half werk leveren we nou eenmaal niet.
Communicatiebureau voor de glastuinbouw-metropool van de wereld. De Glazenstad.
Als Westlands communicatieadviesbureau heb je een stapje voor als je aanschuift bij Westlandse ondernemers en daar maken we uiteraard slim gebruik van. We gaan voor het beste resultaat en danken onze successen niet alleen aan terdege kennis, maar ook aan gezond boerenverstand. Zo vinden we bijvoorbeeld dat je wel altijd een goede reden moet hebben om geld en tijd te investeren.
Bedrijfsactiviteiten ComBron
- advies, reclame en ontwerp (interactie design, concept design, storytelling)
- persvoorlichting
- het uitvinden van je corporate identity of het perfectioneren van je branding
- nationale en internationale campagnes
- online media en printed media (drukwerk)
- social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, Google Places, Instagram)
- websites (met een wereldwijd gebruikt cms en doordachte SEO voor goede vindbaarheid)
Bij ComBron twijfelen we regelmatig, maar niet aan wat we later willen worden. Iedere dag mogen we bedrijven en organisaties helpen succesvoller te worden. Voor ons bestaat er niets mooiers, want we genieten er net zo hard van als “onze bedrijven” (onze klanten) de concurrentie achter zich laten.
Meerwaarde voor Westlandse bedrijven en organisaties
Waarom moeten ondernemers uit de gemeente Westland bij ComBron zijn? Zomaar een vraag van een toehoorder op een bijeenkomst in Naaldwijk. De bijeenkomst was georganiseerd voor tuinders en toeleveringsbedrijven. Misschien had de vraagsteller een deftig en wollig antwoord verwacht. Luisterend naar antwoorden die kwamen van de medewerkers van de bank, leek het wel een wedstrijd. Zoveel mogelijk modewoorden in een zin.
- ‘Vertrouwen.’
- ‘Vertrouwen? Maar ik ken je niet! Hoe moet ik je dan vertrouwen?’
- ‘Vertrouwen is natuurlijk iets wat je moet verdienen, maar gelukkig hebben we als Westlands bedrijf een streepje voor.’
- ‘Leg uit!’
- ‘Bakkie?’
- ‘Best!’
Uiteraard hebben we dat gedaan. Vertrouwen is iets raars. De in Naaldwijk geboren en getogen Edo Dijkgraaf van ComBron moet regelmatig spreken voor zaaltjes. Ook geeft hij nogal eens een gastcollege. Als hij zijn verhaal begint en de sfeer in de zaal is wat stroef, dan vraagt hij eerst waar de toehoorders vandaan komen. Het is altijd leuk om Amsterdammers tegen Rotterdammers uit te spelen. Het werkt als bij voetbalwedstrijden. 010 tegen 020 of 030 tegen 040. In zaaltjes vol met wildvreemden ontstaan ineens groepen. Wildvreemde mensen die elkaar plotseling veel aardiger vinden dan enkele minuten ervoor. Ze voelen zich met elkaar verbonden en onbewust ontstaat er vertrouwen.
Het is leuk om een stukje dynamiek te laten ontstaan in een zaal, maar als de dames en heren dreigen door te slaan, volgt altijd het voorbeeld van de supporter van Oranje op de camping in Spanje die juichend een andere supporter van Oranje omhelst als Nederland scoort. Ze betalen zelfs elkaars bier en het maakt niet uit of Nederland wint of verliest. Zelfs niet dat de een uit 010 en de ander uit 020 komt.
ComBron het communicatiebureau uit 0174
Als je bedenkt dat we allemaal Nederlanders zijn, maakt het weinig uit waar je je communicatieadviseur vandaan haalt. Maar als Westlanders onder elkaar hoef je veel dingen niet uit te leggen. We maken ons allemaal zorgen over de toekomst van het Westland, de koers van de veiling en het feit dat je er per auto in het Westland soms een uur over doet om 8 km af te leggen. We weten allemaal dat de klok op de veiling iets is uit het verleden en dat er nu andere wegen moeten worden gezocht. Steeds meer kwekers laten de veiling bijvoorbeeld links liggen en steeds meer toeleveringsbedrijven zien hun omzet wereldwijd oplopen terwijl de lokale Westlandse omzet steeds lager wordt.
Als Westlanders zien we kansen. Met een Westlands communicatieadviesbureau heb je aan een half woord genoeg.