• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie maakt professionele communicatie beschikbaar in al haar facetten.

  • ComBron Communicatie
  • Home
  • Communicatie
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Communicatiebureau Westland
  • Pr
    • Brand-A-Thon
    • Persvoorlichter
    • Online newsroom
    • Corporate gouvernance
    • Afmetingen afbeeldingen social media
  • Websites
    • Website Hoek van Holland
    • Kosten nieuwe website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Webhosting
    • Web Wednesday
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact

30 maart 2017 door Edo Dijkgraaf 1 Reactie

Meer reviews in Google?

Meer reviews in Google zorgen voor meer business. Althans, als je klanten tevreden zijn. Maar hoe kom je aan meer reviews in Google? Het is niet moeilijk. Hier is de uitleg.

De beste reclame is nog steeds mond-op-mond reclame. Logisch, want je moeder of je buurman is nu eenmaal geloofwaardiger dan een of andere mooiboy in een reclamespotje.

Meer reviews in Google. Waarom?

Vooral voor bedrijven die nog geen groot (vaste) klantenbestand hebben opgebouwd is dit een gouden tip, maar dan kan de gevestigde orde natuurlijk niet achterblijven. We moeten dus allemaal aan de slag.

Waarom? Omdat reviews van derden veel geloofwaardiger zijn dan op-de-borst-klopperij. Natuurlijk komen er ook weleens reviews van klanten die minder blij zijn met je producten en diensten, maar die zouden er ook komen als je niet zou zorgen voor veel reviews. Mensen reviewen namelijk vooral als ze lyrisch of pisnijdig zijn.

Vooral ouderwetse bedrijven zijn geneigd de kop in het zand te steken. Je hebt immers geen macht over hetgeen er over je geschreven wordt? Klopt, maar misschien moeten de prehistorische ondernemers dan eens naar hun leeftijdsgenoten luisteren.

Ze lullen toch wel over je!

Goed beschouwd zijn er twee manieren om ervoor te zorgen dat je invloed kan uitoefenen op hetgeen ze over je zeggen:

  1. Zorg ervoor dat je geweldig werk levert en je klanten blij zijn. Op die manier voorkom je negatieve klanken.
  2. Zorg ervoor dat je veel positieve reviews scoort, want de meeste mensen zien vooral het gemiddelde van je scores. De uitleg volgt hieronder.

 

Tip! Veel reviews in Google maakt je minder kwetsbaar voor azijnpissers!

Het is net als vroeger op school. Wie vier keer een acht scoort, staat 32/4 = 8! Als je dan een keer een slechte dag hebt en je scoort een 2, dan is dat vervelend, maar dat overleef je wel. Immers, 34/5 = 6,8! De positievelingen zien nog steeds een zeven staan.

Illustratie: screendump Google Recensies Google Places IKEA Delft.
Zoveel recensies wil iedereen!

Zo gaat het ook met reviews op internet. Een bedrijf dat 10 maal 4 van de vijf sterren krijgt als waardering, heeft een gemiddelde van 40/10 = 4 sterren! Komt er vervolgens een klant die ruzie heeft gehad met zijn man/vrouw en die je om zijn/haar frustratie af te reageren slechts één ster geeft, dan kun je dat aan. De rekensom: 41/11 = 3,72 sterren. Google (of Facebook) zal van 3,72 misschien 3,5 sterren maken, maar bij de volgende beoordeling van vier sterren sta je weer keihard op een gemiddelde van vier sterren.

How-to: meer reviews in Google

Als enthousiaste ondernemer, heb je er natuurlijk voor gezorgd dat je bedrijf te vinden is in Google Maps. Zelfs als je er weinig mee doet, is Google Places nu eenmaal onmisbaar. Ook nu.

Dit is wat we gaan doen:

  1. Met Google Maps gaan we uitvinden wat jouw id (identiteit) is.
  2. De identiteit plakken we in een link die je naar je klanten kunt sturen.

Klaar!

Het is natuurlijk wel slim als je het allemaal een beetje aardig verpakt als je je klanten om een review vraagt.

Eerst je Google Places id uitvinden

Surf naar de PlaceID Finder (klik) en vul in de kaart de naam van je bedrijf in. Het gaat hopelijk allemaal wat gemakkelijker na het bekijken van deze video:

 

Nu we de code hebben, is het meeste werk gedaan

De code plakken we in een link.

Voorbeeld:

De Google Places id-code van ComBron is: ChIJ45yTMBqtxUcRNwiFXi6dyzc

Daar plakken we een stukje voor, namelijk: https://search.google.com/local/writereview?placeid=

Dat is alles!!!

Probeer maar! https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ45yTMBqtxUcRNwiFXi6dyzc (en wees een beetje lief!)

Binnenkort een blog over recensies in Facebook!

Vragen? Ik lees ze graag hieronder!

Maak ComBron Communicatie beroemd:

  • WhatsApp
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest

Lees ook

In categorie: Public relations (pr) by ComBron Tags: Google, reviews

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tips om niet negatief op te vallen in de zoekresultaten schreef:
    18 oktober 2017 om 12:15

    […] In de tijd van weleer vroegen hoteliers aan hun gasten of ze het gastenboek wilden tekenen. Vandaag de dag hebben veel logiesverstrekkers zonder het te weten nog steeds een gastenboek. Geen papieren versie, maar online. Gasten kunnen je bedrijf recenseren in Google, op Facebook, bij Yelp, etc. Goede recensies werken beter dan de grootste krantenadvertentie. Lees hier hoe je meer recensies krijgt in Google. […]

    Beantwoorden

Lucht je hart! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Vul hieronder je zoekterm in:

Blijf op de hoogte!

Controleer de inbox- of spammap nu om uw aanmelding te bevestigen.

Illustratie: weergave van het logo van ComBron Communicatie.

Artikelen

  • Blog (12)
  • ComBron Communicatie (6)
  • ComBron Websites (20)
  • In de reclame (3)
  • Nieuws (7)
  • Online video publishing (2)
  • Praktische tips (16)
  • Public relations (pr) by ComBron (10)

Footer

ComBron

  • Home ComBron
  • Blog
  • In de reclame
  • Online video publishing
  • Praktische tips
  • Public relations (pr) by ComBron
  • ComBron Websites
  • Nieuws
  • Afkortingen, begrippen en definities
  • Over ComBron Communicatie

Reviews

  • Audiorecorders
  • Hoofdtelefoons
  • Microfoons
  • Handleidingen gereviewde apparatuur en software

Communicatie

  • Communicatieadvies
  • Communicatiebureau Westland
  • Crisisbeheersing en verandering
  • Hoe mensen kiezen
  • Organisatiecultuur in kleuren

Public relations

  • Public relations (pr)
  • Brand-A-Thon
  • Formaat afbeeldingen social media
  • Persvoorlichting
  • Tips voor videobewerking

Website by ComBron

  • Nieuwe website laten maken
  • Website laten maken in HvH
  • Kosten nieuwe website
  • Portfolio
  • Onderhoud website
  • Webhosting
  • Web Wednesday
  • Handleiding WordPress
  • Doe-het-zelf SEO

Huishoudelijk

  • MVO
  • Colofon
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Disclaimer
  • Login medewerkers

Zoeken

Vul hieronder je zoekterm in:

Bedrijfsgegevens

ComBron Communicatie
Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-nummer: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Communicatiebureau ComBron op social media

  • Bloglovin
  • Email
  • Facebook
  • Flickr
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Phone
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube
Privacy en cookies: ComBron gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website, ga je akkoord met het gebruik ervan.
Voor informatie, onder meer over cookies mijden, zie: Cookiebeleid
  • Home
  • Communicatie
  • Public relations
  • Website laten maken
  • Producten en diensten kopen in de webwinkel
  • Contactpagina

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.