Een statische website is niet interessant voor de zoekmachines Google en Bing, dus heeft ComBron een handleiding voor WordPress gemaakt. Het doel? Je website levendig houden!
Het plaatsen van een bericht of pagina op een website wordt steeds gemakkelijker, toch houden maar weinigen hun website up-to-date. Met de Handleiding voor WordPress kan iedereen vanaf vandaag heel gemakkelijk zijn/haar website bijhouden.
Handleiding voor WordPress
WordPress is misschien wel het eenvoudigste contentmanagementsysteem (cms) voor websites en tegelijk een systeem dat zich erg goed leent voor solide search engine optimization (SEO). Bedrijven die een goed vindbare website willen, hebben dus alle kansen. Zeker als je bedenkt dat WordPress gratis is.
De Handleiding voor WordPress moet de laatste barrière wegnemen; na een paar keer een blogtekst of pagina publiceren, zul je zien dat het helemaal niet zo ingewikkeld is.
Video van het publiceren van een blog
Om te laten zien hoe eenvoudig het is om een blogtekst of nieuwsbericht aan je website toe te voegen, hebben we de uitleg niet alleen uitgeschreven op Hoe plaats ik een blog(tekst) of nieuwsbericht op mijn WordPress-website?, maar hebben we ook deze video opgenomen.
Hier komt een video
De tijd die het kost om deze tekst te publiceren, komt voor ons ongeveer overeen met de tijd die het kost om te ontbijten, maar dat komt natuurlijk doordat we dagelijks teksten schrijven en publiceren voor bedrijven en overheidsorganisaties. Maar laat het voor jou als beginner nu eens twee keer zolang duren, dan ben je nog altijd met een minuut of twintig klaar. Als je dat nu eens één keer in de week doet, dan ben je binnen de kortste keren de best vindbare ondernemer onder je directe conculega’s! Met twintig minuten in de week!
Waarom zou je het niet doen?
Onderwerpen voor je bedrijfsblog
Maar wat moet ik schrijven dan?
Serieus? Nou, omdat je het zo aardig vraagt. Wat dacht je van dit schema?
1e week van de maand: typisch werk voor deze tijd van het jaar. Geachte klant, heeft u eraan gedacht dat…?
2e week van de maand: nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied.
3e week van de maand: iets wat (of is het dat?) jouw bedrijf uniek maakt. Een blog over jouw USP’s (Unique Selling Points).
4e week van de maand: de actualiteit en hoe het jouw bedrijf en/of vakgebied raakt.
De 5e week van de maand schiet er vaak bij in. Zoek daarom een manier om toch te publiceren. Bijvoorbeeld door een gastblog van een medewerker of van een klant op je website te plaatsen.
Dat moet hem zo ongeveer wel zijn. Dan resten nu nog de categorieën, de tags en de SEO.
Geef een antwoord