ComBron heeft geen mobiele website en geen app. Waarom niet?
Mobiele websites zijn een beetje van vroeger
Tot 2012 waren mobiele websites min of meer een must. Ook ComBron Communicatie had een mobiele website, zodat de bezoekers met hun scherm van 320×480 px (iPhone 3gs) en hun trage mobiele internetverbinding toch een positieve ervaring hadden.
In 2012 koos ComBron voor een responsive uiterlijk en was het niet meer nodig om er een aparte mobiele website op na te houden.
Apps krijgen ook steeds minder bestaansrecht
Bedrijven en organisaties vinden het hip om een app te laten ontwikkelen. Een eigen app heeft een zekere uitstraling en dat is tegelijk ook wat de app tegenwerkt: ‘Kijk ons eens een app hebben!’
Apps moeten onderhouden worden en veel communicatieafdelingen durven niet hardop te roepen voor hoeveel mensen de app uiteindelijk ontwikkeld is, maar ook grote organisaties nemen afscheid van de app. Een goed voorbeeld hiervan is Tweakers.net: https://tweakers.net/plan/743/tweakers-introduceert-responsive-design.html
Apps dragen ook niet bij aan je SEO (klik)!
ComBron experimenteert met het AMP Project
De berichten van ComBron laten zich supersnel laden omdat ze voldoen aan de eisen van het AMP Project. Kort gezegd bestaat er van de berichten een “uitgeklede versie”. Voorbeeld:
Volledige versie van een bericht
AMP Project-versie van een bericht
Alle berichten zijn als AMP-bericht op te roepen door /amp/ achter de url te plaatsen.