• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Logo ComBron. Naast het logo staat de tekst: "Verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Het communicatiebureau dat verbanden ziet en verbindingen smeedt.

  • Home
  • Communicatie
    • Communicatieadvies Westland
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Reciprociteit
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro V6
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate gouvernance
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
    • Persvoorlichter
    • Praktische tips social media
    • Reviews
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Website Hoek van Holland
    • Kosten nieuwe website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Online newsroom
    • Webhosting
    • Web Wednesday
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact
  • Show Search
Hide Search

Aan een gebrek aan concurrentie ga je evengoed failliet

Edo Dijkgraaf · 4 november 2016 · Reageer

Mensen roepen om de gekste redenen een dag uit. Is het mogelijk om een knuffel-je-concurrenten-dag in het leven te roepen? Geloof me, het is een goed idee, want aan een gebrek aan concurrentie ga je evengoed failliet.

Na rokjesdag, secretaressedag, juffendag en andere hormoongedreven dagen, stel ik voor om met knuffel-je-concurrenten-dag te starten. Vandaag nog!

Concurrentie is goed!

Wat gebeurt er met je als je iets heel goed kan? Dan zijn er mensen die je erom prijzen. Het geeft je een fijn gevoel en het is niet ondenkbaar dat je nog harder je best gaat doen. Op deze manier zijn veel mensen een eigen bedrijf gestart. Gewoon, omdat ze iets goed konden en andere mensen niet. Dus hadden die andere mensen er graag wat geld over.

De concurrentie start, als er in je omgeving nog iemand komt die ook goed is in jouw kunstje. Om je omzet te houden, moet je harder je best doen. ComBron heeft alleen maar intelligente klanten en bezoekers, dus jij denkt nu niet dat het vervelend is om een concurrent in je naaste omgeving te krijgen. Er zijn echter hele volksstammen die het niet met ons eens zijn. Je zou denken dat het simpele zielen zijn en dat ze niet in de wieg gelegd zijn voor het ondernemerschap, maar het is veel erger.

Aan een gebrek aan concurrentie ga je evengoed failliet

Heb je je ooit weleens afgevraagd of de captains of industry hetzelfde enorme salaris zouden verdienen als ze voor zichzelf waren gaan werken? Ik betwijfel het, zoals ik ook betwijfel of de bedrijven waarvoor ze werken altijd wel zoveel bestaansrecht hebben, want in principe voegen ze zelden of nooit iets toe. Het toevoegen wordt overgelaten aan leuke kleine bedrijven die dan door de reuzen worden overgenomen. Het zorgt ervoor de dat de reuzen reusachtig blijven en niet failliet gaan.

Illustratie: foto van het logo van Bayer op een dak in Berlijn. De foto hoort bij een blog over Bayer en Marijn Dekkers, waarvan Edo Dijkgraaf denkt dat ze moreel failliet zijn.
Bayer. (Foto: Metropolitico.org)

Maar hoe zit het dan met de uitspraak dat bedrijven zonder concurrentie failliet evengoed failliet gaan? Welnu, dat is een ander soort faillissement. Zoals het failliet van het farmaceutisch concern Bayer en haar voormalig topman Marijn Dekkers. Een man waarover de Telegraaf ooit meldde dat hij van mening was dat medicijnen tegen kanker alleen voor de rijken zijn.

Je moet wel failliet zijn als je Monsanto over wilt nemen

Marijn Dekkers is inmiddels weg bij Bayer en zwaait nu het scepter bij Unilever, maar het lijkt erop dat zijn geest nog steeds rondwaart bij Bayer.

ComBron Communicatie reserveert soms weleens een domeinnaam waarvan we weten dat hij in de toekomst interessant kan zijn voor bedrijven als Bayer. Zo’n domeinnaam verkopen we dan (hopelijk) met dikke winst aan zo’n bedrijf. De opbrengst gaat niet naar de Rolls Royce van de zaak, maar naar KiKa.

Knuffel-je-concurrenten-dag moet er komen!

Het reserveren van de domeinnamen is de ComBron-manier van protesteren tegen het morele failliet van types als Marijn Dekkers en de clubs die bereid zijn ze in te huren. Des te mooier dat we er dan nog wat geld mee kunnen ophalen voor KiKa.

Mocht je door me geknuffeld worden als ik je binnenkort tegenkom, dan kun je het opvatten als een compliment! Verder zal ik proberen het je zo moeilijk mogelijk te maken. 😉

Maak ComBron Communicatie beroemd:

  • WhatsApp
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Lees ook

Blog KiKa, Knuffel je concurrenten-dag

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Geef voor Limburg giro 777.

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacy en cookies: ComBron gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website, ga je akkoord met het gebruik ervan.
Voor informatie, onder meer over cookies mijden, zie: Cookiebeleid
How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube

ComBron Communicatie

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatie
  • Public relations
  • Website laten maken
  • Producten en diensten kopen in de webwinkel
  • Contactpagina
 

Reacties laden....